• ساعت : ۱۲:۳۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 71
  • کد خبر : ۴۵۴۶
برقدار شدن بانك خازنی پست 63 شهید كریمی شاهرود در شركت برق منطقه ای سمنان
بانک خازنی پست 63 شهید کریمی شاهرود در شرکت برق منطقه ای سمنان برق دار شد.

برقدار شدن بانک خازنی پست 63 شهید کریمی شاهرود

 در شرکت برق منطقه ای سمنان

بانک خازنی پست 63 شهید کریمی شاهرود در شرکت برق منطقه ای سمنان  برق دار شد.

مهندس غلامرضا اساسه ، معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای سمنان با اعلام این خبر و اثرات مثبت خازن گذاری بیان داشت :  خازن گذاری در شبکه های فوق توزیع برق موجب افزایش پایداری ولتاژ در این شبکه ها و شبکه پایین دستی آن می شود  وباتوجه به اینکه تامین برق مناطق مسکونی و بخشی از شهرک های مجاور آن از طریق پست 20/63 کیلوولت شهید کریمی شاهرود صورت می گیرد، احداث این بانک خازنی موجب تثبیت هر چه بیشتر ولتاژ و افزایش کیفیت برق مشترکین خواهد بود.

وی اجرای این پروژه را در قالب اقدامات فوری برای عبور از پیک تابستان 1403 ودر کوتاهترین زمان دانست و گفت :       جهت انجام این پروژه، مراحل طراحی مهندسی، تامین تجهیزات الکتریکی و اجرای بخشهای ساختمانی و الکتریکی به صورت موازی آغاز و پروژه در کوتاهترین زمان به اتمام رسیده است.

  مهندس اساسه ، با اشاره به هزینه 20 میلیارد ریالی این پروژه  افزود:  ظرفیت  این بانک خازنی 4.8 مگاوار می باشد که  با استفاده از توانمندی تولیدکنندگان داخل طراحی و اجرا شده است. که 2.4 مگاوار آن در حال حاضر راه اندازی و مابقی پس از تامین یونیت های خازنی در مدار قرار خواهد گرفت .

گفتنی است با توجه به افزایش مصرف انرژی در شبکه های برق و تقاضای بالای توان اکتیو توسط مصرف کنندگان، تقاضای توان راکتیو نیز افزایش یافته که موجب محدودیت در انتقال توان مورد نیاز مصرف کنندگان می گردد. بانکهای  خازنی با تولید توان راکتیو در نزدیک محل مصرف به آزاد سازی ظرفیت انتقال انرژی کمک نموده و موجب کاهش تلفات نیز   می شوند.

1331.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0